- Brand/Společnost
-
Obchodní podmínky(pdf, 210 KB)
Obchodní podmínky
Obchodní podmínky pro prodej produktů (dále společně jen jako „VOP“) zde obsažené upravují vzájemná práva a povinnosti mezi společností SAFIBRA, s.r.o. (dále také jen jako „SAFIBRA“) a Vámi (dále jen „Zákazník“). Tyto VOP se vztahují na smluvní vztahy mezi společností SAFIBRA a Zákazníkem, který je podnikatelem.
Společnost SAFIBRA není vázána žádnými podmínkami stanovenými v jakékoli objednávce. Veškeré podané objednávky musí být nejprve potvrzeny společností SAFIBRA, a to formou oznámení o přijetí objednávky a o odsouhlasení podmínek v ní obsažených zaslaného Zákazníkovi nebo zahájením plnění ze strany společnosti SAFIBRA. Jakýkoli návrh změny podmínek objednávky Zákazníka ze strany společnosti SAFIBRA se považuje za nový návrh smlouvy a tedy neznamená přijetí objednávky Zákazníka. Uzavření smlouvy je dále podmíněno výslovným souhlasem Zákazníka s těmito VOP, a to např. formou e-mailové zprávy. Přijetím dodávky jakéhokoli Produktu (jak je definován v těchto VOP) Zákazníkem zasílaného společností SAFIBRA, se má za to, že Zákazník se s těmito VOP seznámil a že s nimi souhlasí. Aktuální znění těchto VOP je umístěno na webových stránkách společnosti SAFIBRA (tj. www.safibra.cz), kde je nepřetržitě k dispozici.
1. Produkty
„Produkty“ (dále také jen jako „Produkt“ nebo „Produkty“) znamenají jakékoli hardwarové produkty, softwarové produkty (dále také jen jako „Software“), nebo služby (dále také jen jako „Služby“) uvedené na jakýchkoliv návrzích nebo nabídkách společnosti SAFIBRA.
Úpravy Produktu, které SAFIBRA považuje za nezbytné pro splnění potřebných specifikací, bezpečnostních norem nebo všeobecně závazných právních předpisů, s cílem zabezpečit, aby tento Produkt neporušoval žádná práva duševního vlastnictví nebo jiná práva nebo za účelem jiného vylepšení Produktu, mohou být kdykoli provedeny společností SAFIBRA bez předchozího upozornění nebo souhlasu Zákazníka a takto upravený Produkt bude považován za plně vyhovující.
2. Objednávky
Objednávku produktů může Zákazník provést vystavením písemné objednávky, která je podepsaná nebo vytvořená oprávněným nebo zmocněným zástupcem Zákazníka, když za písemnou formu smluvní strany považují také emailovou komunikaci. Na objednávce Zákazník musí uvést konkrétní Produkty, objednávané množství, cenu včetně celkové kupní ceny, dodací pokyny a podmínky, požadované dodací termíny, fakturační a dodací adresy, případné certifikáty osvobozené od daně (pokud existují) a jakékoliv další zvláštní pokyny. Podmínky obsažené v objednávce Zákazníka nejsou pro společnost SAFIBRA závazné, a to až do jejich přijetí a odsouhlasení společností SAFIBRA. Objednávka vystavená Zákazníkem je pro něj závazná a je považována za návrh na uzavření Smlouvy.
K uzavření smlouvy, na jejímž základě společnost SAFIBRA dodá Zákazníkovi objednané Produkty dochází přijetím, potvrzením a odsouhlasením vystavené objednávky ze strany společnosti SAFIBRA, případně přijetím, potvrzením a odsouhlasením změn podmínek objednávky Zákazníkem navržených společností SAFIBRA.
Společnost SAFIBRA je oprávněna přijmout či nepřijmout objednávku obdrženou od Zákazníka. Pokud se však společnost SAFIBRA Zákazníkovi k objednávce od něj obdržené nijak nevyjádří, zda ji přijímá či nepřijímá, neznamená to její přijetí a odsouhlasení ze strany SAFIBRA. Všechny dodací termíny, nabídky, výkresy, vyobrazení, míry, hmotnosti a další údaje o dodávaném plnění uvedené SAFIBROU při potvrzení objednávky jsou přibližné a nejsou pro SAFIBRU závazné, pokud nebyly samostatně a písemně dohodnuty se Zákazníkem. Mlčení nebo nečinnost Zákazníka po přijetí potvrzení objednávky ze strany SAFIBRY se považuje za souhlas s uzavřením Smlouvy.
3. Ceny
Ceny Produktů jsou uvedené v cenové nabídce SAFIBRY, jsou po celou dobu trvání této Smlouvy zpravidla neměnné, a k jejich změně může dojít pouze písemnou dohodou obou stran. Zákazník však bere na vědomí, že v případě podstatné změny okolností, která by založila v právech a povinnostech smluvních stran zvlášť hrubý nepoměr spočívající ve znevýhodnění společnosti SAFIBRA neúměrným zvýšením nákladů plnění, bude mít společnost SAFIBRA právo domáhat se vůči Zákazníkovi obnovení jednání o smlouvě za účelem zvýšení cen Produktů v souladu s podstatně zvýšenými cenami materiálu, energií a služeb.
Sjednaná cena nezahrnuje daň (jak je definována v této Smlouvě) a také veškeré náklady spojené s poskytnutím plnění či jiné poplatky, a to zejména pojištění, zprostředkovatelské poplatky, náklady spojené s přepravou Produktů či jejich speciálním balením, správní a celní a veškeré jiné obdobné poplatky (dále jen “Poplatky”). Jakékoli daně a jiné poplatky (dále jen „Daně“) vzniklé v důsledku prodeje, používání nebo dodání Produktů, a to zejména cla, daň z přidané hodnoty a srážková daň, které by SAFIBRA byla povinna odvést v souladu s všeobecně závaznými právními předpisy příslušným orgánům, jsou odpovědností Zákazníka a v případě povinnosti SAFIBRY hradit tyto Daně budou Zákazníkovi tyto Daně účtovány v plném rozsahu jako samostatná položka na faktuře.
Cena vždy zahrnuje pouze cenu Produktů popsaných v nabídce společnosti SAFIBRA. Jakékoliv slevy z ceny poskytuje SAFIBRA vždy pouze písemně.
Ceník společnosti SAFIBRA zpravidla obsahuje ceny v měně Euro (EUR), pokud není mezi stranami cena dohodnuta v jiné měně. Případné změny cen sjednaných v cizí měně nebo při směně Eura (€), které vzniknou po uzavření Smlouvy, jdou k tíži Zákazníka. Platné jsou ceny SAFIBRY uvedené v ceníku v době platnosti cenové nabídky. Dojde-li po uzavření smlouvy ke změně kurzu (tj. devizového středního kurzu vyhlášeného Českou národní bankou) české měny ve vztahu k měně Euro (EUR) o více než +3% oproti příslušnému kurzu v den uzavření smlouvy, je Zákazník povinen zaplatit kupní cenu ve výši zvýšené tak, aby částka v české měně odpovídala změně příslušného kurzu. Pro stanovení kurzovního poměru je rozhodný příslušný kurz vyhlášený ČNB v den uskutečnění platby v hotovosti či v den podání příkazu k úhradě při platbě převodem z účtu.
Pokud nebylo předem písemně dohodnuto, ceny Produktů nezahrnují vlastnická práva, patentová práva a zaškolení. Vlastnické právo k Produktům (vyjma Softwaru a Služeb) přechází ze společnosti SAFIBRA na Zákazníka až uhrazením kupní ceny v plné výši. Nebezpečí vzniku škody na Produktech přechází na Zákazníka okamžikem jejich předání přepravci ze skladu společnosti SAFIBRA (EXW dle INCOTERMS 2010).
Společnost SAFIBRA je oprávněna účtovat Zákazníkovi za práci za poskytnuté Služby prováděné ve standardní pracovní době, tj. v době od 6:00 hod. do 20:00 hod. Pokud by tyto služby byly na základě požadavku Zákazníka nebo z jiného důvodu nikoliv na straně společnosti SAFIBRA prováděny mimo tuto standardní pracovní dobu, je SAFIBRA oprávněna po Zákazníkovi požadovat cenu těchto prací dle ceníku společnosti SAFIBRA, který bude Zákazníkovi zaslán, popř. tato cena bude vyplývat z cenové nabídky společnosti SAFIBRA předložené Zákazníkovi. SAFIBRA je dále oprávněna po Zákazníkovi požadovat náhradu cestovních nákladů, náhradu za čekání a za čas promeškaný v důsledku neprovádění Služby nebo prodlení s jejím poskytováním z důvodu nikoliv na straně společnosti SAFIBRA, a to opět ve výši dle ceníku nebo dle cenové nabídky.
4. Místo plnění dodávky, dodací podmínky a přepravní rizika
Termíny plnění a expedice Produktů specifikované nebo sdělené společností SAFIBRA Zákazníkovi jsou pouze přibližné termíny a jejich nedodržení nebude považováno za porušení Smlouvy ze strany SAFIBRY. Veškeré reklamace týkající se přímo Produktů (nekompletní nebo nesprávné Produkty) nebo nesprávně vyúčtovaných Poplatků musí být předloženy společnosti SAFIBRA do deseti (10) dnů po obdržení příslušné zásilky Zákazníkem. Způsob dodání Produktů se řídí dodacími podmínkami Ex-Works (EXW dle INCOTERMS 2010) – místem dodání Produktů, resp. místem plnění dle smlouvy je sklad společnosti SAFIBRA v Říčanech v České republice (náklady na přepravu nese a nebezpečí škody z místa expedice přebírá Zákazník). SAFIBRA je povinna objednané Produkty řádně zabalit do vhodných obalových materiálů. Veškeré další náklady včetně nakládky, dopravy, pojištění dopravy a cla nese v plné výši Zákazník. Zákazník je rovněž odpovědný za všechny Poplatky.
Pokud si Zákazník pro dodání Produktů se SAFIBROU sjednal jiné dodací podmínky dle INCOTERMS 2010, vyhrazuje si SAFIBRA právo výběru dopravce a dopravního prostředku. SAFIBRA nenese odpovědnost za vzniklé škody nebo pokutu za prodlení s dodáním nebo za neoznámení jakéhokoli zpoždění a takový dopravce nebude považován za zástupce společnosti SAFIBRA. Částečné dodávky jsou přípustné pouze po dohodě obou stran.
5. Vyšší moc
SAFIBRA neodpovídá za škodu způsobenou Zákazníkovi porušením smluvních povinností, jestliže k tomuto porušení došlo v důsledku překážky, jež nastala nezávisle na vůli SAFIBRY a brání jí ve splnění jejich povinnosti, jestliže nelze rozumně předpokládat, že by SAFIBRA tuto překážku nebo její následky odvrátila nebo překonala, a dále že by v době vzniku smluvního závazku tuto překážku předvídala. SAFIBRA neodpovídá za takto způsobenou škodu pouze po dobu, po kterou trvá taková překážka. Překážkou se pro účely tohoto ustanovení rozumí okolnosti vyšší moci, zejména, avšak bez omezení, přírodní katastrofa, povodeň, požár, povětrnostní vlivy, zemětřesení, tornádo, epidemie, exploze, válka, ozbrojený konflikt, terorismus, povstání, embargo, občanské nepokoje nebo výtržnosti, výpadek nebo přerušení veřejných a soukromých počítačových nebo telekomunikačních systémů, sítí a infrastruktury, kybernetické útoky, sabotáže, vládní rozhodnutí, požadavky a zákonná omezení (včetně odmítnutí, nevydání nebo ztráty licencí k vývozu nebo opětovnému vývozu), nedostatek materiálu, dílů či jiných vstupů do výroby, nedostupnost nebo zpoždění dopravy, stávka nebo jiné pracovní spory, popř. další okolnosti SAFIBROU zcela neovlivnitelné.
6. Produkty vyráběné na základě konkrétní specifikace Zákazníka
U produktů vyráběných na základě konkrétní specifikace Zákazníka je Zákazník v případě ukončení smlouvy nebo při změně specifikace povinen si již vyrobené a dodané Produkty ponechat a zaplatit a dále převzít a zaplatit Produkty, které jsou již v pokročilém procesu výroby a/nebo se s jejich výrobou počítá z důvodu objednání potřebných dílů pro výrobní proces. Ceny těchto Produktů včetně rozpracovaných může SAFIBRA snížit o cenu potřebných dílů, které se společnosti SAFIBRA podařilo u svých dodavatelů úspěšně zrušit nebo prodat jinému zákazníkovi.
7. Platební podmínky
Všechny platební podmínky neupravené těmito VOP podléhají schválení společností SAFIBRA. Zpravidla je zboží všem Zákazníkům dodáváno až po uhrazení zálohové faktury na cenu v plné výši vystavené společností SAFIBRA, a to zejména v případech, kdy se jedná o první objednávky, produkty vyráběné na základě konkrétní specifikace Zákazníka, předchozí neuhrazené faktury Zákazníka po splatnosti nebo na základě jakéhokoli jiného uvážení společnosti SAFIBRA. Zákazníkům, s nimiž SAFIBRA již spolupracovala, a kteří jsou spolehliví, může být v jednotlivých dílčích obchodech na základě předchozího souhlasu SAFIBRY vystavena faktura až v okamžiku dodání Produktu, Softwaru nebo Služby se splatností 30 dnů ode dne jejího vystavení.
Dostane-li se Zákazník do prodlení s placením faktury, je SAFIBRA oprávněna mu účtovat zákonný úrok z prodlení a dále smluvní pokutu ve výši 0,05% denně z dlužné částky, když vedle této smluvní pokuty je SAFIBRA oprávněna po Zákazníkovi dále požadovat také náhradu škody v plné výši. Zákazník nemá právo na započtení jakékoli své pohledávky za společností SAFIBRA vůči jakékoli pohledávce společnosti SAFIBRA vůči Zákazníkovi. Zákazník je povinen uhradit veškeré bankovní nebo jiné poplatky spojené s provedením platby, v opačném případě je bude povinen uhradit společnosti SAFIBRA nad rámec kupní ceny Produktů.
Dokud Zákazník nezaplatí společnosti SAFIBRA kupní cenu Produktů, nestává se vlastníkem dodaných Produktů a vlastníkem těchto Produktů zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny s příslušenstvím a případné smluvní pokuty SAFIBRA. SAFIBRA si vyhrazuje právo požadovat po Zákazníkovi alternativní platební metody, např. platbu akreditivem atp.
8. Záruka a odpovědnost za vady
Záruka na Produkty
Společnost SAFIBRA ručí pouze tomu Zákazníkovi, kterému Produkty přímo prodala, a s nímž za tím účelem uzavřela smlouvu, že všechny tyto Produkty, kromě Softwaru a Služeb, vyrobené a poskytované společností SAFIBRA, jsou bez vad materiálu a zpracování po dobu jednoho (1) roku od data odeslání, pokud není v této Smlouvě výslovně stanoveno něco jiného. SAFIBRA nepřebírá za žádných okolností odpovědnost za škody způsobené třetími stranami nebo z důvodu nedodržení doporučených procesů. SAFIBRA rovněž nepřebírá žádnou odpovědnost za vady Produktů vzniklé nesprávným jejich použitím Zákazníkem. Za integraci a parametrizaci Produktů společnosti SAFIBRA je odpovědný Zákazník.
Společnost SAFIBRA Zákazníkovi vždy spolu s Produkty dodává instrukční manuály k těmto Produktům a dále s ním sepisuje předávací protokol. Zákazník je tak vždy důkladně seznámen s tím, jak má s Produkty zacházet a jak je má používat. Záruka poskytovaná SAFIBROU se tedy rozhodně nevztahuje na vady vzniklé (plně nebo částečně) nesprávným používáním a běžným opotřebením, montáží a/nebo používáním v rozporu s doporučeními uživatelské příručky, nedodržením předpisů, nesprávnou montáží a/nebo instalací, nesprávným použitím, použitím jiných než doporučených dílů, opravou nebo jinými pracemi třetích osob nebo Zákazníkem bez předchozího písemného souhlasu SAFIBRY. Produkty vrácené v rámci záruky SAFIBRA opraví nebo podle vlastního uvážení poskytne Zákazníkovi náhradní Produkty za ty Produkty, které společnost SAFIBRA vyrábí a které jsou na základě kontroly provedené ze strany společnosti SAFIBRA a/nebo podle výhradního názoru společnosti SAFIBRA posouzeny jako vadné ve zpracování nebo materiálu a které skutečně nefungují.
Na všechny opravené Produkty nebo Produkty vyměněné v rámci záruky se poskytuje záruka pouze v délce zbývající doby původní záruky (od data odeslání Produktu Zákazníkovi). Záruka za vady se nevztahuje na jakékoli vadné Produkty nebo jejich části, které byly náhodně poškozeny, rozebrány, upraveny, zneužity, použity v aplikacích, které překračují jejich specifikace nebo hodnocení, zanedbané, nesprávně nainstalované nebo jinak zneužité. Některé Produkty nebo jejich části vyžadují zvláštní péči a šetrné zacházení. Záruka se rovněž nevztahuje na případy, kdy poškození Produktů způsobilo jejich otevření s odstraněním záručních štítků, nedodržování informací a opatření obsažených v návodu k obsluze, či propojení s díly nebo příslušenstvím od jiných výrobců, než je společnost SAFIBRA.
Na všechny Produkty označené jako prototypy nebo Produkty určené k použití v testech v terénu se nevztahuje záruka, pokud není výslovně stanoveno něco jiného. Zákazník je povinen uplatnit záruku písemně nejpozději do třiceti (30) dnů, a to ihned po zjištění reklamované vady. Veškeré nároky v rámci této záruky musí uplatnit Zákazník, nároky od třetích stran nebudou uznány. SAFIBRA nenese žádnou odpovědnost za záruční reklamace oznámené společnosti SAFIBRA více než třicet (30) dnů poté, co zákazník zjistil reklamovanou vadu. Společnost SAFIBRA může při sjednávání obchodu Zákazníkovi písemně poskytnout garanci následných dodávek náhradních dílů nebo sestav, na které se nevztahuje jeho odpovědnost za vady, a to po dobu (5) let od data dodání Produktů za ceny dle ceníku společnosti SAFIBRA aktuálního v době jejich dodání.
Záruka na Software
V případě Softwaru vyvinutého společností SAFIBRA, který je součástí jakéhokoli Produktu, a veškeré související dokumentace společnost SAFIBRA nepřevádí vlastnická práva k Softwaru (vlastníkem Softwaru je výhradně společnost SAFIBRA), ale pouze Zákazníkovi uděluje trvalou, nevýhradní licenci k používání Softwaru omezenou na použití Softwaru pouze pro provoz jednoho Produktu. Taková licence je převoditelná pouze s převodem vlastnictví Produktu, kterého je Software součástí. Zákazník je oprávněn vytvořit záložní kopii Softwaru způsobem, jak to Zákon povoluje, ale Zákazník v žádném případě nesmí
(a) upravovat, reprodukovat, kopírovat, podrobit reverznímu inženýrství, dekompilovat nebo rozebírat celý Software nebo jakoukoli jeho část;
(b) distribuovat, uvádět na trh, zveřejňovat, pronajímat nebo vytvářet odvozená díla nebo poskytovat sublicence k použití softwaru jakékoli třetí straně; nebo
(c) povolit, zmocnit nebo umožnit komukoli, kdo spadá pod Zákazníka nebo jakékoli jiné třetí osobě, aby provedl jakékoli kroky vyjmenované v bodu (a) nebo (b).
Společnost SAFIBRA ručí, že Software tak, jak byl původně dodán Zákazníkovi, bude při běžném používání fungovat v souladu s funkčním popisem uvedeným ve specifikaci produktu a/nebo uživatelské příručce dodané se Softwarem po dobu devadesáti (90) dnů ode dne odeslání Produktu Zákazníkovi. Jedinou povinností SAFIBRY a jediným právem Zákazníka z odpovědnosti za vady SAFIBROU dodaného Software v rámci této záruky bude úsilí SAFIBRY o nápravu nesouladu fungování Softwaru s funkčním popisem, pokud bude reklamace oprávněná. V případě, že SAFIBRA nebude po několika opakovaných úsilích schopna výše uvedený nesoulad napravit, SAFIBRA přijme vrácení Produktu obsahujícího nevyhovující Software. Tato záruka se nevztahuje na případy, kdy je selhání Softwaru důsledkem nehody, nesprávného použití, zneužití nebo úpravy.
Záruka na Služby
SAFIBRA ručí, že Služby budou prováděny profesionálně a odborným způsobem v souladu se standardy přiměřeně platnými pro Služby. SAFIBRA opakovaně poskytne Službu v případě, že ji Zákazník nejpozději do třiceti (30) dnů bezprostředně po dokončení příslušné Služby písemně upozorní, že Služba nebyla poskytnuta v souladu s touto Smlouvou. SAFIBRA si však vyhrazuje právo na posouzení, zda poskytnutá Služba, která je předmětem reklamace, byla poskytnuta v souladu s touto Smlouvou. Zákazník je povinen uplatnit všechny reklamace podle ustanovení definovaných touto Smlouvou, reklamace od třetích stran nebudou uznány.
Volitelná Prodloužené záruka
Kromě standardní jednoleté (1) záruky společnosti SAFIBRA na Produkty si Zákazník může zakoupit Prodlouženou záruku na jeden (1) nebo dva (2) roky (dále jen „Prodloužená záruka). Zákazník však od SAFIBRY může zakoupit Prodlouženou záruku pouze současně s Produktem, ke kterému se vztahuje, tj. pouze v době, kdy tento Produkt kupuje.
Prodloužená záruka nabývá účinnosti ihned po skončení standardní záruční doby v délce jednoho (1) roku a bude pokračovat po další období
- jednoho (1) roku, čímž se kombinovaná záruční doba Produktu zvýší na 2 roky od data původního nákupu; nebo
- dvou (2) let, čímž se kombinovaná záruční doba Produktu zvýší na 3 roky od data původního nákupu.